top of page
Writer's pictureUriel Vulej

גיוס ההמונים שלנו בפיפלביז-


חברת ביולד אקוסיסטם בע"מ פתחה בקמפיין גיוס המונים בשיתוף פעולה עם חברת פיפלביז. פיפלביז היא פלטפורמת השקעות ההמונים הראשונה, המובילה והמתקדמת ביותר בישראל שגייסה בהצלחה כבר עשרות מיליוני שקלים לסטארט-אפים ישראלים. הפלטפורמה של פיפלביז מאפשרת לכל אחד להשקיע בחברות בשונה ממה שהיה בעבר- כאשר סכומי ההשקעה ההתחלתיים היו מאד גבוהים ונעו בין עשרות אלפים למאות אלפי דולרים פר משקיע מה שמנע מציבור שלם להשקיע בחברות.



אז מי אנחנו בעצם..?

 

חברת ביולד מתמחה בפיתוח פתרונות תאורה חכמה המיועדים לשוק החקלאות המואצת וגידולי הקנאביס הרפואי.

תוצרת חקלאית טרייה  היא המוצר עם הביקוש הגבוה ביותר בעולם.

כדי לעמוד בביקוש, עד 2050 הייצור החקלאי צריך לצמוח ב 60%, אחרת - צופים מחסור עולמי חמור היות ואין מספיק מים ואדמה בכדור הארץ כדי לעמוד בביקוש למזון. לצד זה, חקלאים לא מצליחים להתפרנס בצורה מספקת. קיים חוסר איזון בין ביקוש והיצע כי החקלאי תלוי בחסדי שמיים. הדרך היחידה של החקלאי להרוויח ולעמוד בביקושים היא להפוך את החקלאות לטכנולוגיה.

חברת ביולד קיבלה השראה מהטבע והמציאה את האור מחדש.

הטכנולוגיה של ביולד מבוססת מנורות לד חכמות הכוללות בין היתר מערכות ניהול ובקרה מבוססות בינה מלאכותית, למידת מכונה ומערכות IoT.

בזכות הפתרונות של החברה ניתן להאיץ גידולים חקלאיים, לשפר את איכות התוצרת, להכפיל את מספר מחזורי הגידול בשנה ולייצר התייעלות אנרגטית חסרת תקדים.

הפתרונות הטכנולוגיים מבוססי פטנטים, לחברה כבר מוצר מוכח וב-2019 התחילו מכירות מוצלחות בישראל. כעת, ביולד יוצאת לגיוס כדי לשכפל את ההצלחה המקומית ברמה הגלובאלית!



הפתרון של חברת Bioled -

 

החדשנות הטכנולוגית של Bioled אשר מוגנת במספר פטנטים כוללת בתוכה רכיבי לד מתקדמים בנויים מפוליקרבונט שפותחו עם אורכי גל מדויקים ויותר מיקרו-מולים בפחות וואטים. טכנולוגיה אשר מאפשרת חסכון באנרגיה תוך נצילות מקסימלית.

לחברה פטנט גם על שיטת ה - Plug & Play אשר לא מצריכה תשתית תקשורת. חסכוני ומהפכני בתחום!

גופי התאורה החכמים של Bioled מבססות על מחקר ומאפשרת לתת לכל גידול, בכל מקום ובכל שלב את אורך הגל והעוצמה המתאימים - ספקטרום דינאמי ותוכניות גידול מוכנות. המערכת מבוססת IOT, בינה מלאכותית ולמידת מכונה כך שהיא בעלת יכולת ללמוד את ההתנהגות ולהגיב בהתאם, באופן אוטומטי ובזמן אמת.

הפתרון ההוליסטי של Bioled כולל בתוכו מערכת התרעות במקרה של תקלה וכן מערכת שליטה מרחוק על עוצמה, ספקטרום, תזמון הדלקה, ושליטה על האלומה.

















מטרות ויעדים

 


































למה להשקיע ב- Bioled?  

 

- ביולד זכתה במענק מהרשות לחדשנות של כ-1 מיליון ₪

- בעלת פטנטים (Pending) על הטכנולוגיות המתקדמות שפיתחה

- המוצר כבר מוכח וכעת משווק בישראל כאשר מכירות ביולד בשנת 2019 הסתכמו בכ-5.7 מיליון כיוון המסמן את פוטנציאל המכירות הבינלאומי של המערכת. - השלימה מכירה והתקנה של הפתרונות והטכנולוגיה שלה במתחם גידול קנאביס רפואי בערבה ומתחרה כיום על מכירות והתקנות נוספות בתחום זה בישראל.

- פועלת לחדירה לשווקי גידול הקנאביס הרפואי באירופה, ארה"ב וקנדה באמצעות מפיצים

- נמצאת במגעים מתקדמים עם חברות רב לאומיות בתחום ההשקיה והטפטוף שיאפשרו פריצת דרך למכירת ולהתקנת הפתרונות שלה בארצות יעד בעולם כמוצרים משלימים למוצרי ושירותי חברות אלו

- החברה נמצאת במגעים עם גורמים ישראלים ובינלאומים העוסקים ביישום פתרונות החברה בתחנות חלל

- שת"פ עם מכון וולקני ב-5 מחקרים על השפעת הפתרונות על האצת הגידולים וכן שת"פ עם חברת אוסרם הבינלאומית

- כי חדשנות עולמית בתחום התאורה התגלתה כמנצחת



שוק ותחרות 

 

השימוש בתאורת הלד להאצת גידולים חקלאיים הולך ומואץ על פני ציר הזמן:
















השוק לתאורה חקלאית מוערך בכ-5 מיליארד $ וצפוי לגדול עד שנת 2022 לכ-8 מיליארד $.

כיום, אירופה לוקחת נתח גדול משוק זה במיוחד בגידולי חממה אך ארה"ב וקנדה גדלות בקצב ניכר ולאחרונה גם השוק בסין, בהודו ובדרום מזרח אסיה.

עבור חקלאים ברחבי העולם במתקני גידול סגורים (Indoors) ובחממות, מגדלים אורבניים במתקנים ורטיקליים ובקונטיינרים וגם למגדלים ביתיים של ירקות ופרחים מדובר בפתרון הכרחי, חסכוני ומשנה שוק.

בשנים האחרונות, הושקעו בחברות שמפתחות פתרונות לחקלאות מדייקת למעלה ממיליארד דולר במצטבר, על-ידי מגוון רחב של משקיעים. חברת אמזון השקיעה 200 מיליון דולר בחברת Plenty האמריקאית, זרוע ההשקעות של גוגל (Google Ventures) השקיעה 90 מיליון דולר בחברת Bowery, חברת Infarm הגרמנית גייסה 100 מיליון דולר מקבוצת משקיעים ועוד.



תחרות

מהפכת הלד כבר בעיצומה - לד חוסך חשמל ואנרגיה. ביולד לוקחים את זה צעד אחד קדימה - מאפשרים נצילות כמעט כפולה בהשוואה לפתרונות אחרים



















*Source: Dr Bruce Bugbee Utah University


יתרון תחרותי נוסף של ביולד גלום ביכולתה לקחת את היתרונות של תאורת הלד לרמה חדשה שטרם נראתה בשוק מבחינה טכנולוגית: התקנה פשוטה ומערכת אחת הכוללת את כל הצרכים.



מודל עסקי  

 

-מכירה ושיווק בארצות יעד.

-הסכמי שיווק, הפצה ומכירות עם חברות הפצה בינלאומיות גדולות.

-מכירה והפצה צולבת עם מנהלי פרויקטים גדולים בחקלאות בארצות היעד.


מודל עסקי "מסורתי":

מכירת חומרה וציוד על בסיס הוצאות התקנה חד פעמיות למ"ר. מיועד למשווקים סיטונאיים, משווקים קמעונאיים, יועצים חקלאיים, יועצי אנרגיה למערכות גידול חקלאי, אגרונומים, מפיצים אזוריים.


מודל SaaS:

עמלות ודמי ניהול חודשיים/שנתיים. מיועד לניהול, שליטה ובקרה מרחוק על גידולים חקלאיים, חברות ייעוץ חקלאי, חברות פרויקטים רב לאומיות בתחום ההשקיה והטפטוף, מוסדות מחקר חקלאי לאיסוף ולניתוח מידע מידי על גידול חקלאי, שיתופי פעולה עם ספקי פתרונות לחקלאות מתקדמת.



שימוש בכספי גיוס

 



שאלות ותשובות

 

איזה אסמכתא מקבלים לאחר ההשקעה? כשבעה ימי עסקים לאחר ביצוע העברה בנקאית או סליקת האשראי בפועל (לאחר שחברה הגיעה ליעד הגיוס המינמאלי), פיפלביז שולחים קבלה המאשרת את קבלת הכספים להשקעה בחברה.



במידה וטרם קיבלת את התעודה נא השאירו פרטים : שם , פרטי התקשרות, חברה בה השקעתי (קישור למייל contact@pipelbiz.com) האחריות של משלוח תעודת המניה למשקיעים חלה על פי חוק על החברה המגייסת. עד חודש לאחר סיום קמפיין הגיוס ישלח אליך במייל תעודת מניה המאשרת את רישומך במרשם בעלי המניות של החברה. במידה וטרם קיבלת את תעודת המנייה נא לגשת לפרופיל האישי ולבדוק האם יש עדכון בנושא. (להתחברות לפרופיל האישי לחץ כאן).



כיצד מתבצע רישום של בעלי המניות? לאחר סיום הגיוס באמצעות הפלטפורמה החברה המגייסת שולחת הצהרה של נושא משרה בדבר נכונות מרשם בעלי המניות של החברה, ואישור עו"ד על הצהרה זו. זהו תנאי להעברת הכספים לחברה על ידי פיפלביז ולמעשה הרישום במרשם החברה הינו הרישום הקובע מבחינת החוק. האחריות על משלוח תעודות מניה ורישום בעלי מניות ברשם החברות חל על החברה המגייסת ועליה לשלוח את הבקשה לרישום תוך 14 יום מיום קבלת הכספים.



מתי ואיך מקבלים עדכונים על החברה בה השקעתי? אחת לרבעון החברות המגייסות מדווחות על הפעילות של החברה ואחת לשנה מעדכנים דו"ח שנתי מבוקר. העדכונים מבוצעים בדר"כ בחודשים ינואר, אפריל יולי ואוקטובר. את העדכונים ניתן לראות בפרופיל האישי. (להתחברות לפרופיל האישי לחץ כאן)



להבדיל מרכישת ניירות ערך מאדם אחר (למשל בבורסה), ברכישת ניירות ערך מהחברה עצמה, כפי שמתאפשר בפלטפורמה של פיפלביז, כספי המשקיעים תורמים לצמיחת החברה ובניית הערך בה. כלומר, המשקיעים בוחרים באופן אקטיבי את החברה בה ישקיעו, ועשויים להשפיע על סיכוייה להצלחה, ואולי אף להיות זכאים להשתתף ברווחיה בהתאם. אקזיט במכירה - אקזיט במכירה נפוץ בעיקר בחברות סטארטאפ ומתבצע במכירת כלל מניותיה או נכסיה של אותה חברה. לרוב, אקזיטים מתרחשים כאשר חברה גדולה מעוניינת במה שיש לסטארט אפ להציע, ולכן רוכשת את פעילות החברה או את המניות המוחזקות על ידי בעלי מניותיה.


הנפקה ציבורית IPO - בדומה לאקזיט, גם במקרה של הנפקה ציבורית, יכול להיות מימוש רווחים. עם זאת, במקרה של הנפקה ניתן להמשיך להחזיק במניות וליהנות מצמיחת ערך החברה בשוק הציבורי


חלוקת רווחים - במקרים מסוימים חברות המגייסות הון הינן חברות רווחיות, והן אף מאמצות מדיניות לחלק אחוז מסוים מרווחי החברה לבעלי המניות, תוך שהן שומרות על יתרה שתשמש את החברה להמשך פעילותה וצמיחתה. חלוקת רווחים קטנה מקטינה את סכום הכסף הזמין בחברה, אך יש בה לרוב כדי לתמרץ משקיעים להשקיע בחברה.



לכל השקעה יש רמות שונות של סיכון, כך גם לגבי השקעות בחברות שהן בשלבי צמיחה מוקדמים. הסיכון העיקרי הוא כישלון של החברה ובעקבות זאת אבדן כל כספי ההשקעה. נזילות כספית היא גורם סיכון נוסף, היות וגם אם החברה מצליחה, לוקח לה לפעמים מספר שנים עד שמשקיעים מקבלים דיבידנדים או מצליחים למכור את המניות שלהם. לקריאה מורחבת אפשר לעיין במסמך הסיכונים בלחיצה כאן.



 

אנו מזמינים אתכם לעיין בהצעה ואף להשקיע בביולד דרך האתר של פיפלביז בלחיצה כאן

Comments


bottom of page